Skip to main content

kedai mamak.

seronok betul title.
mapley. best tau lepak situ.
i mean ta kesah la kedai mane, kat mane sume. yang penting best.
sebab service cepat.tak macam kedai kedai melayu. upps.
betul tak? ;)
.............................................................
well well well.
semalam punye lah buhsan. actually bukan smalam pon.
pagi tadi. dlm kul 0015 hrs, 11th oct.
flashman merah ngn flashman biru ajak lepak minum.
hrmm. pikir punye pikir. memandangkan tak wat pape kat bilik.
barang dah siap packing nak balik.
sdangkan ade lagi satu paper hari jumaat ni!
"tak sedar diri betul kan kau?",kata makcek dalam hati.
moto ego merah kepunyaan flashman pink menjadi penyelamat.
sampai kat salam corner, sec 15.
ane ; adik, maw minum apa?
makcek ; teh o ice satu.
itulah air yang akan di order oleh saya sepanjang kewujudan saya
pabila berkunjung ke kedai mamak.ape aku ckp ni?
tekak cam takley masuk air flavour lain lah.
gile menggelabah.
borak punye borak. air dah dua kali refill.. oopps.silap
ingat mcd ape? ahha. order!
heheh. muvee kat hbo dah dkat 3 kali tuka cite.
nampak sangat da lame kitorang lepak.
takpe lah. pikir2 balik baik tunggu sampai gardens tutop.
sebab itu request flashman biru.
boss,tunggu sampai gardens tutop pon boleyh. ahhaha..
tengok2 jam tepat pukul 4am.
dah. beransur pulang.
alhamdulillah, mekcek telah tiba dengan selamat di college.
..............................................................
balik balik ketuk ketuk pintu.
padahal dah menggelabah gile sebab tak bawak kunci bilik.
lila dengan mamai, bukak pintu.
fuh.lega.kalo tak, tdo kat hall lah saye pagi tuh.
cess,sepanjang kepergian saya selama 3 jam 45 mins.
bilik still tak siap dikemas oleh roomate.
sebab? die tertido. ahahaha.
okay takpe. alang alang die kemas.
saye pon menyentil juga. kemas barang barang kat bilik.
tolong roomate masuk kan baju sume.
kul 8am. oih.tak tido lagi.
last last mata tertutop dengan rapi.
bangun bangun dah kul 11am. ahahha.
inilah life saye tatkala otak da pikir nak balik umah.
padahal exam tak abis abis lagi. sigh.

output otakku ; tak menentu. badan ni bile bile je boley tumbang.
cheers ;)

Comments

Popular posts from this blog

Bratislava, Slovakia

Day trip ke bandaraya Bratislava. Lama sungguh rasanya tak menaip kat blog. Kira-kira 3 tahun lebih. Oh hampir sebaya Jazzy. Entri kalini nak tuju khas buat trip ke Bratislava semalam.  ......................................................................................................................................................................... Benda adhoc ni jarang tak menjadi.  Rancang malam sebelumnya, terus on. Perjalanan makan masa satu jam dari Vienna, Austria ke Bratislava-Hlavna Stanica.  Tiket 11.20 Euro sehala. Kalau pergi lebih sorang, print 1 tiket boleh save 0.40 Euro sorang.  So, sampai je kat stesen tu, terus beli tiket untuk ground transportation untuk 24 jam (unlimited zones) - harga 6.30 Euro kalau beli pakai apps.  Tempat-tempat yang sempat kami singgah: 1. St. Elizabeth Church yang dikenali sebagai Blue Church 2. Slovak National Theatre 3. Schoene Naci Statue yang dikenali sebagai Bratislava Statute 4. Rubberneck (Cumil) 5. Bridge of Slovak Uprising, UFO  6

Kabur

Makin hari makin pening. Pening fikir apa menu yang nak disediakan. Sebab apa? Sebab aku jenis tak boleh makan benda sama setiap hari kecuali poyok! Nak tau macam mana aku lulus ujian berpantang yang setiap kali makanan yang dihidang adalah ikan selar panggang dengan bawang putih dan sawi + lobak putih tumis air. Setiap kali nak suap makanan bosan tu, aku bayangkan mekdi, kepci, Carl’s Jr dan sebagainya. Ha! Baru dapat idea, nak adakan menu special ikan kembung rebus goreng, ulam, budu & sambal durian. Nyumssss! See you! output otakku: kusut

January 9th, 2018

Entri pertama buat tahun 2018. It's been a while. Aku acacah sibuk bekerja. Ecewah! ..................................................................................... Entri kali ini aku nak tujukan khas buat bakal food-hunter kami (aku & kenalan). Selamat datang ke dunia makanan di Malaysia, tunggu masa yang sesuai nanti kita redah jjcm k. Ada dua entri yang aku bercerita pasal kenalanku ini. Basically, kenalan aku tu lah yang buat kejutan dan tak memasal buat aku marah pada mulanya, iaitu datang dengan mak ayah beliau ke rumah parents aku untuk merisik. Kenapa aku marah? Sebab pada ketika itu, aku kat Jepun atas urusan kerja. Ngko bayangkan takde hint apa-apa tetiba ayah Facetime aku yang masa tu baru selesai solat Zohor, tunjuk sedara mara aku kat umah dan tetiba aku ternampak kenalan aku tu.  Mana aku tak terkejut. Eh ngko bayangkan je lah. Okay mulai ayat ni, kita panggil kenalan aku tu Jay . Cerita dia aku kena kahwin dalam masa tiga bulan. Hat tu kita cerita