Skip to main content

awas.jaga anak anda.

semalam.saye dan chan,merangkap adik sye. pergi amek carpet
kat rumah abg fiqa; iaitu roomate sye di matrix penang thun lpas.
carpet yg dah 7 bulan berhabuk kat umh tuh.
tak sempat nak amek.konon busy sgt lah kan.
padahal taktahu jln g kajang prima. gahahaha.
trimas to flashman merah ye.
..........................................................
lpas amek carpet. sye amek flashman biru di pusanika,ukm.
mula mula nk g mkn nsi briyani kat 15. tutup
last last pegi alamanda. si flashman merah mengidam nk makan kat pizza hut. meal 4. pepperoni dan chicken masala. duduk pukul 1.30pm. pizza smpai kul bpe?
pukul 3.sangat mengundang.ikotkan hati n perangai semasa.mmg nak blah!
tp.flashmans tu sangat penyabar orgnye.
dah mkn kami chow.
.........................................................
okeh okeh back to the title.
alamak. jap! nk g toilet. time tu otak mmg pikir nak cri toilet.
dah tahap max dah ni. gagaga. tbe tbe tengok ade aunty n anak2 beliau.
mencari seorang kanak2 perempuan berusia dlm lingkungn 3 thn.
dlm hati,'tulah, shopping sakan,smpai anak tah kemana'.
dah settle.otw jln nk g byr parking. ternampak kanak2 wanted itu. memandangkan muke die same cam aunty tadi.saye mempunyai masalah senang ingt muke! masalah or kelebihan?
haha.sye bergegas ke information counter,semntara flashman merah menenangkan kanak2 wanted tersebut.malangnye die melalak dan semakin kuat sehingga menggegarkan gegendang telinga manusia yang lalu lalang.

makcek : aunty, anak aunty ade kat sana.
aunty yang kehilangan anak : uh? perempuan kan?
makcek : ye ye aunty, itu mmmg anak aunty. muke sama.
saye perasan mse sye nmpk aunty cari die dlm toilet td.
aunty yang kehilangan anak : ye ke. berjalan dgn pantas.
die nmpak anak die, terus berpelukan.
kami senyum sahaja.

moral of the story :
bile nak shopping dgn family especially yng ade anak kecik.
1. pastikan anak2 anda sentiasa berada dgn anda.jgn melangak!
2. suh anak2 yg kecik tuh, duk dlm stroller. senang!
3. tak payah bwk! tinggal kan kat umah je.

p/s : karang anak hilang camne? sendiri maw ingt la ye!

output otakku ; biasa biasa aja.
currently listening to All I Ever Wanted by Kelly C.

Comments

saye.eyda said…
weh' terer la sayza!
u mmg superheroin lahhh! haha
dalilakadir said…
kajang prima kat uamh aku kowt...
yela2..hulu sampai kau xtaw...touching..

Popular posts from this blog

Bratislava, Slovakia

Day trip ke bandaraya Bratislava. Lama sungguh rasanya tak menaip kat blog. Kira-kira 3 tahun lebih. Oh hampir sebaya Jazzy. Entri kalini nak tuju khas buat trip ke Bratislava semalam.  ......................................................................................................................................................................... Benda adhoc ni jarang tak menjadi.  Rancang malam sebelumnya, terus on. Perjalanan makan masa satu jam dari Vienna, Austria ke Bratislava-Hlavna Stanica.  Tiket 11.20 Euro sehala. Kalau pergi lebih sorang, print 1 tiket boleh save 0.40 Euro sorang.  So, sampai je kat stesen tu, terus beli tiket untuk ground transportation untuk 24 jam (unlimited zones) - harga 6.30 Euro kalau beli pakai apps.  Tempat-tempat yang sempat kami singgah: 1. St. Elizabeth Church yang dikenali sebagai Blue Church 2. Slovak National Theatre 3. Schoene Naci Statue yang dikenali sebagai Bratislava Statute 4. Rubberneck (Cumil) 5. Bridge of Slovak Uprising, UFO  6

Kabur

Makin hari makin pening. Pening fikir apa menu yang nak disediakan. Sebab apa? Sebab aku jenis tak boleh makan benda sama setiap hari kecuali poyok! Nak tau macam mana aku lulus ujian berpantang yang setiap kali makanan yang dihidang adalah ikan selar panggang dengan bawang putih dan sawi + lobak putih tumis air. Setiap kali nak suap makanan bosan tu, aku bayangkan mekdi, kepci, Carl’s Jr dan sebagainya. Ha! Baru dapat idea, nak adakan menu special ikan kembung rebus goreng, ulam, budu & sambal durian. Nyumssss! See you! output otakku: kusut

January 9th, 2018

Entri pertama buat tahun 2018. It's been a while. Aku acacah sibuk bekerja. Ecewah! ..................................................................................... Entri kali ini aku nak tujukan khas buat bakal food-hunter kami (aku & kenalan). Selamat datang ke dunia makanan di Malaysia, tunggu masa yang sesuai nanti kita redah jjcm k. Ada dua entri yang aku bercerita pasal kenalanku ini. Basically, kenalan aku tu lah yang buat kejutan dan tak memasal buat aku marah pada mulanya, iaitu datang dengan mak ayah beliau ke rumah parents aku untuk merisik. Kenapa aku marah? Sebab pada ketika itu, aku kat Jepun atas urusan kerja. Ngko bayangkan takde hint apa-apa tetiba ayah Facetime aku yang masa tu baru selesai solat Zohor, tunjuk sedara mara aku kat umah dan tetiba aku ternampak kenalan aku tu.  Mana aku tak terkejut. Eh ngko bayangkan je lah. Okay mulai ayat ni, kita panggil kenalan aku tu Jay . Cerita dia aku kena kahwin dalam masa tiga bulan. Hat tu kita cerita