Skip to main content

do i need to accept these or ..

hahah. alala. pengakuan brani nak mati from makcek eskrim.

nowadays. especially my friends.
selalu sangat membahan saye, empunye blog sebagai tourist.
ouch. ape sebab? siape mulakan?
yang mulakan encik shaz. sebabnye. al-kesah bermula.
pada suatu malam.dorg ajak lepak kajai. kajai?
jap. kajai tu actually nama my college. to be specific, Rahim Kajai RC.
which located at UKM main campus, bangi. ahhha..
time tu dorg sume ; shaz, pdot,hazwa,bone kot. tak ingat sape lagi yg ade.
tunggu kat lua.i was wearing tshirt n shorts dat night.dengan bag pack.
sbb ade keje nak wat.shaz boley lak disscuss bout wut im wearing.
sayza mcm tourist la. meh highlight sket. tourist tourist.
ngan spect besa die.haha.
just dat die takde binoculars n hat or cap je.
kalau ade map kat tangan lagi la.
terbaik.cehss. kejam betul. bkan nye ape. sampai skarang kot kene bahan.
asal tourist je saye lah akan dibahan.ini satu.
.................................................................................
hrm. yang ni pulak mase ym-ing.
saje dah lame tak masuk chatroom. omg. the last time was 2004.
herk.it was 5 years ago. wahaha. anniversary ngn ym dah msuk 6 years dah ni.clap clap
hahaa. slalu nye msuk states or sumtimes uk.
suke converse ngn dorg. lgpon, this is how i improve my english.
tak yah la plak nak g class kan. haha. blaja blaja.
one of the conversations. takkan nk ltak sume,btul x?

john john : hi , asl.
makcek : hi. f, malaysia.
john john : malaysia? where is that place?
makcek : it is one of the asian countries. hrm,do u know singapore?
john john : yes yes, i do.
makcek : dalam hati, celake nye mat saleh. singapore tau plak!
yep. singapore is like the nearest country rather than indonesia.
john john : really? oh yes yes. i know that country.
famous with the twin towers isnt it.
makcek : yea yea.
webcam.
john john : ur sweet sweet. how old r u.
makcek : siud, dorg pon pandai perli eh. thanx neway.
im 18. ur looking great too.
john john : really. ur sweet. ur not so much asian. u look like latins.
makcek : huh? what the hell.
endofconversation.
.................................................................................
tiga, ni time kat ukm.foyer kajai.study maths.

rafi : epis, ni sayza. sayza, ni epis.
sayza : hi epis.
epis : hi sayza. wat muke pelik.
rafi : kau agak agak die orang ape?
epis : em em.
sayza : dlam hati. siud ah jgn die ckp aku tourist sudah.
epis : mcm org phillipines.
sayza : muke da habis malu dah. uh? siud. mane ade la. im malay.
epis : laa,ye ke. hahaha
endofconversation.
..................................................................................
ape sume ni? ceh ceh..
hahah. ikot kan mmg tegelak je la bile teringat balik.
n time dibahan. mmg tak taw nak kate ape lah kan.
but these are the things yang rase nye cam pelik je.
tapi org kate reality. bende ni yang mmg dah btul btul jadik.
tapi tapi. kenape? musykil. tourist?latins?phillipinos?
jap,even pakai spect besa besa pon nak dijadikan issue.
pelik oh pelik.
but for me being different from others rase sangat puas!
haha. well well well.
got to go. tido tido tido.
esok im gonna receive something something yang best best.
girang nye hati.

output otakku ; musykil at the same time happy pasal esok.
cheers ;)

Comments

Popular posts from this blog

Bratislava, Slovakia

Day trip ke bandaraya Bratislava. Lama sungguh rasanya tak menaip kat blog. Kira-kira 3 tahun lebih. Oh hampir sebaya Jazzy. Entri kalini nak tuju khas buat trip ke Bratislava semalam.  ......................................................................................................................................................................... Benda adhoc ni jarang tak menjadi.  Rancang malam sebelumnya, terus on. Perjalanan makan masa satu jam dari Vienna, Austria ke Bratislava-Hlavna Stanica.  Tiket 11.20 Euro sehala. Kalau pergi lebih sorang, print 1 tiket boleh save 0.40 Euro sorang.  So, sampai je kat stesen tu, terus beli tiket untuk ground transportation untuk 24 jam (unlimited zones) - harga 6.30 Euro kalau beli pakai apps.  Tempat-tempat yang sempat kami singgah: 1. St. Elizabeth Church yang dikenali sebagai Blue Church 2. Slovak National Theatre 3. Schoene Naci Statue yang dikenali sebagai Bratislava Statute 4. Rubberneck (Cumil) 5. Bridge of Slovak Uprising, UFO  6

Kabur

Makin hari makin pening. Pening fikir apa menu yang nak disediakan. Sebab apa? Sebab aku jenis tak boleh makan benda sama setiap hari kecuali poyok! Nak tau macam mana aku lulus ujian berpantang yang setiap kali makanan yang dihidang adalah ikan selar panggang dengan bawang putih dan sawi + lobak putih tumis air. Setiap kali nak suap makanan bosan tu, aku bayangkan mekdi, kepci, Carl’s Jr dan sebagainya. Ha! Baru dapat idea, nak adakan menu special ikan kembung rebus goreng, ulam, budu & sambal durian. Nyumssss! See you! output otakku: kusut

January 9th, 2018

Entri pertama buat tahun 2018. It's been a while. Aku acacah sibuk bekerja. Ecewah! ..................................................................................... Entri kali ini aku nak tujukan khas buat bakal food-hunter kami (aku & kenalan). Selamat datang ke dunia makanan di Malaysia, tunggu masa yang sesuai nanti kita redah jjcm k. Ada dua entri yang aku bercerita pasal kenalanku ini. Basically, kenalan aku tu lah yang buat kejutan dan tak memasal buat aku marah pada mulanya, iaitu datang dengan mak ayah beliau ke rumah parents aku untuk merisik. Kenapa aku marah? Sebab pada ketika itu, aku kat Jepun atas urusan kerja. Ngko bayangkan takde hint apa-apa tetiba ayah Facetime aku yang masa tu baru selesai solat Zohor, tunjuk sedara mara aku kat umah dan tetiba aku ternampak kenalan aku tu.  Mana aku tak terkejut. Eh ngko bayangkan je lah. Okay mulai ayat ni, kita panggil kenalan aku tu Jay . Cerita dia aku kena kahwin dalam masa tiga bulan. Hat tu kita cerita