Skip to main content

d most unforgettable day! 'sigh'

Date: 18th april 2009
Time: 0815 hrs
Scene: KM18.1 NKVE [kota damansara-damansara]

At 2am,,
~i was busy packing my stuffs, dumped into a recycle bag, my parents are on their way, dat time they we're at SG.PERAK,,
~while waiting for them, i went down, asked kakya,azmira,shimbay to join me chill with aming,,
~chill for our last day :D
~en naim n en aaroong pon ade,, join skali... hik2 korang mmg best!
~borak2 till 3.30am,, shimbay! couldnt even open her eyes,, hahaha,,, chill la shimbay!... we decide to go back to our room..
~met bella and auji,,they just came back from sunway carnival,,, yeoowwww,,,
~chan! called,, he's saying dat get ready,, we r almost there,,
~ayte,, on our way,, yeah! kakya joined me to kl,,

at 4 am..
~dumped in our stuffs,,
~my roomie,fiqa n hanney were there,, plus azmira,shimbay,iqen,kerry n sofia..
~we hugged each other for d last time,,, shhht,, i hate dat feelings,,
~ T.T
~settled evrything, then we gerak,,, around 4.20..

at 6am,,
~at rest area Bukit Gantang,,
~breakfast, rest for a while..
~grak alek dlm kul 6.15

at 8am,,
~we're almost reached kl,,
~time tu, d thing happened.which almost sweeped out our lives,,,
~there were a trailer infront of our car,,
~suddenly, there was a "serpihan tayar lorry" in d middle of d road,, my dad was like trying to avoid from hitting d thing,, he turned d steer to d right,, which at dat time there was no other vehicles on dat lane, 1 km dpn blakang,,ayah tak sempat tarik balik,, sbab kete tu muncung pjg,, siud tul!,,baaaannngggg!!~ hamek! langgar railing divider tuh,,, time tu d infront tyre on driver's side lak sangkot kat railing tuh,, hampeh... tyre patah!!! plunk~.. 3 tyres left with d speed of d car 80km/h... i was sitting in d middle,at the backseat,, i saw, i heard everything!,,, tangan ayah menggegel weyh pegang steer wheel tuh,, nk control keta bertayar 3 tu,, axel pon confirm2 la patah en,, ayah drag keta tu without tkan break smpai kat emergency lane,, thnked God,, didnt hit even a single vehicles,,, seb baik keta tu mati on time,, pastu boom!~ airbag pon mletup sbelah chan... chan was sitting beside d driver's side... shiall,, bau time tu,, cam tebakar je doh,,, monolog dlmn.." bile la dunie aku nak gelap".. ne tawu enn,,, kete mletup ke kan,, tapi tak,,
alhamdulillah la,,, actually my mum sorg je yg m'jerit dlm keta,, chan,, tutop mate die rapat2, sbab die pikir ajal sampai,, i knal my dad,, he's very responsible person,, ayah ckp,, die pikir kitorang includes kakya ade dlm keta,, if not die takkan sanggup tahan drag keta tuh ke tepi,,huk2,,, alhamdulillah sume selamat,,, itu yg penting,,, ayah ckp keta hancuss,, takpe,, janji sume slamat,, walaupon saket tengok keta jd camtuh,,huk2,,, sila2 nengok gambau di bwh,,,

LET'S BER"CLIK2"


Comments

Randy said…
Hey, uh, u know who diz is, OMG i dunno what to saycozif ithav been me i wold've screamednadscreamedandscreamedandscreamedandscreamedandscreamedandscreamedandscreamedandscreamedandscreamedandscreamedandscreamedandscreamedandscreamedandscreamedandscreamedandscreamedandscreamedandscreamedandscreamedandscreamedandscreamedandscreamedandscreamedandscreamedandscreamedandscreamedandscreamedandscreamedandscreamedandscreamedandscreamedandscreamedandscreamedandscreamedandscreamedandscreamedandscreamedandscreamedandscreamedandscreamedandscreamedandscreamedandscreamedandscreamedandscreamedandscreamedandscreamed... so i'm a wuss... so sue me :)
colorfewlish said…
erm,2la..tyme nih mmg t'kujat glozz...
t'igt alg tyme alg accdent dolu 2 tau...
alhmdulillah sume slmt kn...
amin....

Popular posts from this blog

Bratislava, Slovakia

Day trip ke bandaraya Bratislava. Lama sungguh rasanya tak menaip kat blog. Kira-kira 3 tahun lebih. Oh hampir sebaya Jazzy. Entri kalini nak tuju khas buat trip ke Bratislava semalam.  ......................................................................................................................................................................... Benda adhoc ni jarang tak menjadi.  Rancang malam sebelumnya, terus on. Perjalanan makan masa satu jam dari Vienna, Austria ke Bratislava-Hlavna Stanica.  Tiket 11.20 Euro sehala. Kalau pergi lebih sorang, print 1 tiket boleh save 0.40 Euro sorang.  So, sampai je kat stesen tu, terus beli tiket untuk ground transportation untuk 24 jam (unlimited zones) - harga 6.30 Euro kalau beli pakai apps.  Tempat-tempat yang sempat kami singgah: 1. St. Elizabeth Church yang dikenali sebagai Blue Church 2. Slovak National Theatre 3. Schoene Naci Statue yang dikenali sebagai Bratislava Statute 4. Rubberneck (Cumil) 5. Bridge of Slovak Uprising, UFO  6

Kabur

Makin hari makin pening. Pening fikir apa menu yang nak disediakan. Sebab apa? Sebab aku jenis tak boleh makan benda sama setiap hari kecuali poyok! Nak tau macam mana aku lulus ujian berpantang yang setiap kali makanan yang dihidang adalah ikan selar panggang dengan bawang putih dan sawi + lobak putih tumis air. Setiap kali nak suap makanan bosan tu, aku bayangkan mekdi, kepci, Carl’s Jr dan sebagainya. Ha! Baru dapat idea, nak adakan menu special ikan kembung rebus goreng, ulam, budu & sambal durian. Nyumssss! See you! output otakku: kusut

January 9th, 2018

Entri pertama buat tahun 2018. It's been a while. Aku acacah sibuk bekerja. Ecewah! ..................................................................................... Entri kali ini aku nak tujukan khas buat bakal food-hunter kami (aku & kenalan). Selamat datang ke dunia makanan di Malaysia, tunggu masa yang sesuai nanti kita redah jjcm k. Ada dua entri yang aku bercerita pasal kenalanku ini. Basically, kenalan aku tu lah yang buat kejutan dan tak memasal buat aku marah pada mulanya, iaitu datang dengan mak ayah beliau ke rumah parents aku untuk merisik. Kenapa aku marah? Sebab pada ketika itu, aku kat Jepun atas urusan kerja. Ngko bayangkan takde hint apa-apa tetiba ayah Facetime aku yang masa tu baru selesai solat Zohor, tunjuk sedara mara aku kat umah dan tetiba aku ternampak kenalan aku tu.  Mana aku tak terkejut. Eh ngko bayangkan je lah. Okay mulai ayat ni, kita panggil kenalan aku tu Jay . Cerita dia aku kena kahwin dalam masa tiga bulan. Hat tu kita cerita